onsdag 8 juni 2011

Mirakelsoppan

Lite info om soppan jag har snackat om.

Bränn 4-7 kg i veckan med mirakelsoppan. Eftersom denna diet är fettsnål med få kalorier och ingredienser kommer man rasa i vikt. Dessutom kan man äta hur mycket soppa man vill men ändå minska i vikt eftersom ingredienserna bränner kalorier i snabbare takt än de producerar nya.

Recept:
6 stora, gula lökar
1 halvt vitkålshuvud
4 morötter
1 bit rotselleri
2 burkar krossade tomater
2 gröna paprikor
2 påsar pulverlöksoppa
3 buljongtärningar
3-4 vitlöksklyftor
salt, peppar, örtkryddor och soja


Gör såhär:
Skär allt i bitar och lägg i en kastrull, ca 10 liter.
Täck med vatten och koka tills grönsakerna har mjuknat.
Krydda med soja, vitlökssalt eller örtsalt.

Veckomenyn:
Alla dagar får du äta hur mycket du vill av soppan, dricka osötat te och mycket vatten + följande:
Dag 1: All frukt du vill, förutom bananer.
Dag 2: Grönsaker, råa eller kokta, allt utom ärtor, bönor och potatis.
Dag 3: Frukt och grönsaker, allt utom bananer och potatis.
Dag 4: 5-8 bananer och lika många glas lättmjölk.
Dag 5: 6 tomateroch ca 300 g nötkött.
Dag 6: Hur mycket grönsaker och nötkött du vill.
Dag 7: Ät obegränsat med råris, grönsaker, frukt, osockrade safter, te el kaffe.

Många dieter går man ju egentligen ner i vätska, men jag kan garantera er att äter man tillräckligt med soppa och dricker rikligt med vatten så är de omöjligt med den här sopp dieten. Vill också tillägga att soppan är faktiskt god första gången man äter den men som med vilken maträtt som helst så hatar man den efter en dag:P

Annan viktig information är att inte fortsätta dieten mer än sju dagar.. jag läste att de finns personer som inte vet när man ska sluta och därför hamnat på sjukhus. Sen är de ju så också att när dieten är slut måste man ju tänka lite hälsosamt som med alla andra dieter. Träna och äta rätt är en självklarhet om man vill hålla måttet.

Alla som kört den här dieten med rätt inställning har fått fantastiska resultat. Men jag ska inte sticka under stolen med att den är stört jobbig! Man äter, äter och äter men jag personligen kände aldrig någon mättnad. På 5 dagar gick jag ner 3kg och tappade 4cm i midjan.

Nu äter jag och regeringen soppan lite då och då bara som en lätt lunch. Men som jag sa tidigare är sugen på att köra den i 7 dagar för att känna på och se vad för resultat man kan få.

Några frågor?;)

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar