fredag 18 mars 2011

Körslaget

Jag har så mycket att göra hela dagarna att idag ska jag skriva om vad jag gjorde för en vecka sen.. but i am living my dream!

Så för en vecka sen i fredags var jag och en till tjej i klassen(Lina) på en lookbook plåtning till märket Van Derurs.
Jag var så stressad där på morgonkvisten att jag glömmer de viktigaste jag har.. penslarna! KATASTROF! Kommer dit och ska packa upp min väska och kommer på att mina penslar ligger nytvättade hemma på diskbänken.. shit shit shit! Jag har dock världens tur. En av modellerna har försovit sig så jag får låna Linas penslar medan hon fixar håret på min tjej! Allt löste sig och de var skitkul! Vi gjorde en väldigt naturlig makeup så de gick ganska fort. Sen fick vi stanna kvar resten av tiden för att bättra på under dagen gång. De gick kanon och sen var de bara att springa till skolan för att göra årtals prov och sen hem för att ladda för dagen efter.
Då skulle de vara en mingelvisning med fokus på hår och kläder. De blev en lättare kvällsmakeup med lite smokey eyes! Vi jobbade väldigt bra och fick beröm för renlighet och makeup. Allt var en väldigt rolig upplevelse och de var kul att se hur de jobbar inför en plåtning och visning. Någonting jag absolut vill göra igen. Förhoppningsvis får jag snart lite bilder och ett okej för publisation.

Veckan startade med 50tal och de är mycket plugg. De har liksom inte blivit någonting annat än plugg och inköp av smink. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar som gått den här månaden. Vi avslutade veckan med 60tal, de var MYCKET! Min skalle är fullproppad av mode och smink. Jag drömmer om smink! Mitt liv är just nu enbart smink!
Imorgon är de stora dagen! Assa på körslaget! Finner inga ord för hur roligt detta kommer bli! Finns inget sätt att förklara de på! Vi har samling 09.40 på morgonen och kommer troligtvis hem kring 23.30 på kvällen. Långa dagar. Vi är 10st från klassen som kommer sminka körerna imorgon. De är ca 150 personer som ska komma in till oss och bli sminkade. De kommer vara ös! Viktig information är att vi inte kommer sminka några programledare eller körledare, endast körerna.. om man nu kan kalla de för endast.

Så ser denna vecka ut. Ikväll önskar jag att jag kunde vara med systrarna Johansson. Åh vad jag saknar dom. Vi bor så nära varandra ändå ses vi nästan aldrig. Men som våra lärare säger "NI ska inte ha nåt socialt liv! Vill ni bli bäst har man inget liv utanför detta!" Samtidigt som de ibland känns hårt kan de inte skrämma mig, har varit bestämd för länge på mitt mål.. de gör mig bara mer beslutsam. JAG vet vart jag ska!
Ikväll ska jag ladda för imorgon, de blir spa, film och mat. Dessutom ska jag sitta och nöta eyeliner. Jag ska bli grym! Regeringen har åkt till "norrland" för att renovera kråkboet och fälla lite träd.

Dessutom söker jag modell till mina två slutbilder som kommer fotas i början av maj. De blir ett så kallat "speck" jobb(alla gör jobbet gratis). Bilderna är betalningen. En bonus är att om Gun Nowak (grundaren av Face Stockholm) gillar någon utav bilderna kommer de publiceras till våren 2012 som deras ansikte utåt för våren. Och dessutom får modell och makeup artist ett varsit presentkort på 2000:- i Face butikerna.
Cool or what?

Tyvärr har jag inte mycket bilder att bjuda på längre. Vi knäpper kort varje dag men ja, de är i plugg syfte och ser oftast inte jättebra ut;)

3 kommentarer:

  1. Fan va grym du är Slinky! Coolt med körslaget! Rocka fett!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka datum är det du behöver modell? Kan ställa upp om jag är ledig!

    SvaraRadera