tisdag 8 februari 2011

Plugg plugg plugg

På måndag har vi prov på hudvård. för första gången i mitt liv ska jag vara seriös för de är till goda ändamål. Dock inser jag hur mycket jag egentligen har att plugga, inte bara till provet, utan allmänt också. Veta vilka personer som är viktiga, olika produkter bra och dålig, mode och lite påbyggnads utbildningar som jag är sugen på. Och sen inte får man inte glömma att man ska öva hela tiden på vardagarna, öva öva öva. LÄPPAR är bland de svåraste som finns och jag ska lära mig 3 sveps tekniken. Den som påstår att läppar är lätt borde skaffa sig ett förstoringsglas och tänka om;)

Hur som haver nu sitter jag här med ett plugghuvud och jag trivs. Jag slet mig från min tråkiga vardag och fasta lön och bytte riktning i livet och för varje dag som går blir jag mera och mera taggad. För ett år sedan hatade jag sthlm och trodde de var sista staden jag skulle välja att bo i, usa var de sista landet jag ville resa till men de är dit mina planer leder mig hela tiden. Dock finns de många planer och jag hoppas alla går i verket, och tittar man på mina lärares historia så ser de väl inte helt omöjligt ut.

Idag har vi iaf fått lära oss lite lätt manikyr, de var kul, men jag håller mig till makeup, men att lacka någon nagel då och då de fixar jag väl! Imorgon ska vi lacka och göra en snygg makeup och vara lite kreativa utan riktlinjer. Jag har min make och färgsättning färdig bara håret kvar där jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Kommer väl ut en bild på de senare. Jag är mycket dålig på att lägga ut bilder. Mest för att jag lämna kvar kameran i skolan.

Well well. Återgå till plugget!

/Slinky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar