onsdag 23 februari 2011

Rättvisa

ÅH vilken bra dag!
Snart kommer regeringen hem med mitt hjärta!
Min soulmate har fått ensam vårdnad om våra barn från en väldigt instabil människa! Jag gråter av lycka!
De går bra och jag lever på moln!

En annan mycket lustig grej är ett plagg som hela sthlm springer runt i. En mössa med en äkta pälsboll på. Personligen tycker jag den är skitful och sen har jag alltid funderat på vad de är för stackars djur som offras för denna boll som sitter på alla sthlmares huvuden? Inte bara jag som undrat iaf, här skriver Ebba von Sydow ett inlägg och även ett tvklipp om detta. Och för er som inte tänker ser klippet.. vet att de finns många av dem så tänker jag berätta hur de går till. Blåräven är den som får offras för denna mössa. Man föder upp dem och dödar dem. Avlivningen sker på så sätt att man för in en typ stång i analen på räven och en stång i munnen på räven så drar man på el för att avliva. Ni kan ju tänka er detta på era barn eller husdjur...
kommentera gärna

http://blogg.svt.se/ebba/2011/02/den-onda-mossan/


De här är ingen blåräv, utan de är mitt lilla hjärta!

1 kommentar:

  1. Usch, mår alltid lika dåligt av detta :( och vad FAN har en pälsboll uppe på huvudet för funktion.. Den värmer ju inte ens. Usch.

    Samtidigt har jag alltid dåligt samvete för de stackars fjällrävarna som fått sätta livet till för min pälskrage på goosen :( man kan ju hoppas att de åtminstone avlivas mer humant.... Men jag tvivlar. Fast den har i alla fall liiiiiiite mer funktion än en boll på mössan.

    Summan av kardemumman. Ingen borde ha päls.

    SvaraRadera