torsdag 14 oktober 2010

Biggest loser

Äntligen har jag funnit motivationen igen. Tack vare biggest loser. Kan en människa som väger 200kg springa och samtidigt kunna andas ska jag också göra de. För ett år sedan hade jag sjuk kondition och slog mig själv varje pass, sjuk känsla och tammefan vad glad man blir.

Jag ska börja med att komma tillbaka till rutinerna att äta, vilket är ganska lätt eftersom jag jobbar 8 timmar om dagen och har fasta tider för mat och mellanmål, skitenkelt.

Man måste börja med de lilla för att tillslut orka de stora. Mitt lilla är som att börja äta regelbundet och börja morgonen med grönt te och något tillbehör. På måndag ska jag till simhallen, simma är de jag känner mest motivation för just nu så får man senare se vart de leder.

Ut och gå. Bäst denn årstid. Friskt, sol och färg! Man känner sig mer levande bara man sätter foten utanför dörren. I helgen ska Salle boy få springa lös i skogen!

Jag äger ingen våg eller ett måttband men de sistnämnda är något jag ska inskaffa. Ingen borde äga en våg för den kan göra dig blind.

Denna känsla kommer hålla i sig, i can feel it!

PUSS / L


1 kommentar: