måndag 11 oktober 2010

Makeup artisteri på engelska

Resan gick väl inte riktigt som planerat skulle man kunna säga. Flygning från Skavsta till London i onsdagsmorgon, flyga är trist men de fanns ju verkligen någonting att se fram emot! London är sjukt stort. Har varit i hong kong som är megastort men de insåg jag nog inte riktigt. Om man skulle kunna jämföra någonting så skulle jag såklart ta söderhamn eftersom jag levt hela mitt liv där. Stockholm är som Söderhamn jämfört med London. Shitpomfrit! Stort stort stort.

I alla fall började vi med att kolla upp var skolan låg och samtidigt kolla in shoppingen. Första anhalt Topshop(som jojo sa var himelriket), mycket riktigt går in och kollar in våningen och går en trappa ner, Shoefloor, oh my fucking

7th Heaven
When I see their happy faces,
smilin' back at me...
7th heaven
I know there's no greater feelin' than the love of family
Where can you go
When The world don't treat you right?
The answer is home!!!!!!!!!
That's the one place that you'll find,
7th heaven.
Ooooooooooh!
7th Heaven

7th heaven var låten som gick i mitt huvud på den våningen. Gick därifrån med två par skor rikare, eller fattigare? Nej rikare;) Såg dessutom när jag gått ut från butiken att de ena paret hette Slinky, haha sjukaste jag varit med om.

Torsdag morgon var de bara att dra iväg till skolan, kommer dit och kursen är inställd? jaha okej. Dom hade försökt göra allt i sin makt för att få tag i mig och en kille till men utan svar. Inte hade jag några missade samtal eller mail iaf? Men men, nu stod jag där i London och var sugen på att lära mig en Brudmake som jag hade längtat till i ett bra tag! Fick några alternativ till en lösning men jag valde tillslut att boka om kursen till i slutet av nov istället för att få göra kursen där lite halvdant på två personer. Vi var ju trotts allt i London, tror vi kan hitta annat att göra;). Besviken som jag var men ville såklart göra de bästa av saken så vi drog ut på siteseeing. Slott, broar, museum, Bigben, Harrods och Londons uteliv stod på listan. Jag älskar London! guuuud så mycket folk!

Hade en mycket bra weekend. Den satt så rätt efter beskedet från chifen. Mycket känslor sprudlade då och fick chansen att lugna ner sig.
Fick dock höra från jobbet att "ingen kommer få någon ledighet innan nyår". Jag kommer tillbaka till jobbet idag och kommer måsta börja med att fråga om jag får ledigt i november för att åka till London och göra kursen som inte blev av denna gång. De slåt tammefan aldrig fel. HAHA

Igår såg jag nya resident filmen, After life. Jag gillade den, se den!


Slinky, skorna gjorda för mig!



/L

5 kommentarer:

  1. de där undesta var ju typ heaven on earth.. va betalade du för dem? :P

    SvaraRadera
  2. Skulle gett dig pengar till ett pars linky skor till mig med.: GAAAASH.. kanske hakar i november enbart för topshop ;)

    SvaraRadera
  3. Super snygga skor! skulle inte tacka nej till dem ;D

    tråkigt med kursen :(

    SvaraRadera
  4. Slinky skorna är dom översta, mina absoluta favoriter. Jojo du ska med! Båda paren gick på ca 3500.

    SvaraRadera
  5. jaag ska också meed! ;D

    SvaraRadera