torsdag 18 november 2010

Imorse förstod jag varför jag och Sara passar så bra i varandras liv. Hon är en kvinnlig verison av delar av mitt ex, de bästa delarna såklart ;) Och eftersom mitt ex var min första stora kärlek, så är det inga konstigheter att jag och Sara efter 6 månader tillsammans bor ihop, precis som jag och M gjorde.

Imorse hittade jag henne på soffan med tv:n på, precis som jag alltid gjorde med M.
Igår slängde vi i oss maten, precis som jag och M.
Varje dag ventilerar vi dagens eller livets problem med varandra, precis jag och M gjorde tillsammans.
Jag och Sara är riktiga hundmänniskor som både har en Ture och en Sigge, och precis som jag och M var.
Jag och Sara tar inte livet så allvarligt, det gjorde inte jag och M heller.
Sara dömer aldrig mig, och inte jag henne heller. Så var det alltid mellan mig och M. När jag frågar Sara om jag till exempel ska träffa en person som alla skulle avråda mig ifrån, så skulle hon säga ”Du borde inte göra det, men du gör som du känner, för jag hade gjort likadant själv. Sen får du ångra dig, men då får du ångra dig tillsammans med mig”. :D

Jag kan nog fortsätta i evigheter, men jag tycker det är kul att jag hittar så många likheter dem emellan! Och det roligaste av allt är att alla tror att jag och Sara e gamla barndomsvänner, och blir smått överraskad när vi berättar att vi träffades de 4 sista dagarna i Thailand över några buckets och 6 månader senare är bästa vänner, systrar och sambos! Spec blir okända de när vi småljuger om vårat systerskap ;)
När jag träffade Saras ex och han skulle berätta något för mig, så avbryter Sara honom och säger "Du kan inte berätta det på de där sättet, gör de kortfattat i stället, annars slutar Jojo snart lyssna".
hon känner mig nästan innan och utan redan. ;)

Snart kommer Slink med! Wola wola ho!


MUPPARNAS MUPPAR

1 kommentar:

  1. Hellan walla walla ho18 november 2010 kl. 22:49

    underbart o läsa att ni har det bra tillsammans mina pruppisar!! Vet att ni tar hand om varandra så jag behöver inte sitta uppe i norr oroandes ;)
    Så ta hand om varandra, som bara ni kan. Saknar o älskar er båda.

    SvaraRadera