söndag 5 september 2010

Lördag med tjejtema!

I veckan bestämde jag och tjejerna att ha en hel tjejdag i helgen....
Efter lite powerwalks rallykallade vi till ikea, och för första gången kände jag stort hat till ikea och hoppas jag slipper åka dit på ett år.... helst två.. söta små djungelvrål, svenssons och studenter i all ära.. MEN den traditionella ikeablomman i plast är inte "sjukt snygg" som två studentkillar uttryckte det...

Fortsatte kvällen med rödvin på Cates balle, middagsbuffe på Garden och jaaa mkt skratt och spännande girltalk! Gick vidare för ett glas på Gillet och ett på Oasia... stod i valet och kvalet... skulle vi svänga våra lurviga trots allt.. nej... efter många om och efter att byxknappen flög åt barrskogen efter 30 bitars sushi så gick vi och köpte några kilo godis i stället.... väl hemma, möttes jag i dörren av världens lyckligaste kille som ville skeda hela natten!

Imorse har vi longwalkat runt Gamla Uppsala vilket tog över 2 timmar och resulterade i onda smalben... men då får man äta 10 pannkakor till middag iaf..

Nu MÅSTE jag plugga, och sen ska jag bjuda över tjejerna på pannkakor ala Johanna... med grädde, sylt, kanel och socker!

Charmen med Uppsala är att det inte är några konstigheter att cykla med rödtjut i cykellådan och höga klackar på pedalerna... varken sommar eller vinter.. love it!





Moj moj

3 kommentarer: