lördag 25 september 2010

Revolution

lördag igen... vid den här tiden förra lördagen hade jag hinkat 4 7.0 och 2 shots på kort stund. Slutade i att jag gick på krogen i 45 min och sen hem för att vara bakis en hel söndag. Denna helg kände jag för att bryta ett mönster jag hållit i ca 6 månader.
Nu skulle jag vilja använda ordet "frugan" men de är för omanligt för min fruga så nej. Så istället för att följa mitt mönster gav jag min in på ännu äldre banor, Söderhamn med min väldigt manliga fruga.
De blev renovering och matätande. Jätteskönt. Skönt häng med sköna individer, framförallt oss tillsammans.

Så nu lördag. ligger jag här och klockan är snart 22 och jag har druckit två ramlösa, min väldigt manliga fruga är ute på baluns och jag blev nu ensam för en liten stund sen då Hellan hela natten och hennes hak davva och deras barn panda drog. Huset ligger avsides och jag är skiträdd.

Eftersom jag bestämde mig för att bryta ett mönster tänkte jag att jag skulle gotta mig ändå, i en godisvärld med ramlösa som hav. Min väldigt manliga fruga kör mig så glatt till ICA som har stängt, klockan 18?!?! Japp, kära vänner, småstadsliv. Blev plötsligt påmind om varför jag trivs i större bebyggda städer. Blev påmind om varför alternativet fest bara finns i en småstad. Framför allt blev jag påmind om att de var såhär, man glömmer fort kära vänner. FORT!
Inte så att de var ett jätte allvarligt problem, hade jag vetat att dom stängde 18 hade jag såklart åk tidigare och jag fick ändå ramlösan från en pizza, jag dog helt enkelt inte. Och godisvärlden var nog bara ändå bra att skippa. Mest konstigt och intressant var att jag hade glömt.

Nästa helg blir de iaf storstadsliv med mina bloggkollegor! ÅH vad kul de ska bli. Dessutom ska jag kolla på en makeup skola (förhoppningsvis två) och de ska bli spännade! Då återgår jag till mitt mönster för en helg. De får man!

Nu sitter jag och tänker på mina tjejer i nöd. Ni är värda de absolut bästa. Vet inte riktigt vad snubbarna håller på med. Men de verkar som att the bad boys står för namnet helt enkelt. Bara de bästa förtjänar de bästa! Lämna skiten åt skiten. De kan få hålla sig till sin egen sort!

Kiss and love slink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar