måndag 6 december 2010

well well well



1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

För tio år sedan började jag tydligen 7an. Då va jag en jävlig, galen och upprorisk tonåring. Jag hade precis lämnat gänget som kallades "sluskar" som tjuvrökte och var coola på stan. Jag träffade mina soulsisters Fester, Andres och Hellan. Som föralltid kommer vara mina soulmates! Vi drack hembränt och blev dyngraka när vi delade kvartingar hembränt, vi snusade och spydde i andres garderob. Vi smygfestade och vi åt rostmackor till natt blev morgon. Jag och Fester stoppa in alla Andres 100 tamponger i näsan tills vi börja blö näsblod. Vi fick för första gången syna Tobbe Tengström naken, det var dock inte vår sista gång. Jag framförallt körde den omtalade mission complete, vilka vrålåk. Jag hade med andra ord världens bästa tonårsår, även om de kändes jääääävligt jobbiga då ;)

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sen hade jag precis tagit mitt pick och pack från mitt hem, min dåvarande pojkvän, en gris (nu mera mitt ex, nu mera min vän) och jag bodde på en bäddmadrass hos min gamla universitetskompanjon Annina. Jag jobbade dygnet runt eftersom jag skulle på Asinresa med mina thaisisters, samtidigt som jag försökte ta hand om sigge dygnet runt och samtidigt som jag försökte få delar av mig själv att läka. Jag hoppade av min C-Uppsats och jobbade inom hemtjänsten, jag var med andra ord långt ifrån det jobb jag har idag. Men som jag alltid säger, efter regn kommer solsken. Den nya Jojo blomstrade upp som aldrig förr och ett helt nytt liv, helt nytt men ett helt underbart kapitel började i mitt liv. ;) Vid denna tid umgicks jag inte ens med 75 procent av min omgivning som jag har idag, till exempel mitt hjärta, min själ, min syster, min sara.

3) FEM SNACKS DU GILLAR

Manskroppar, och diverse delar
Mina fina vänner
Sigge
Öl
Sushi

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Lena Ph - Det gör ont. FOR SURE

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:

Köpa en lägenhet, eller inte bara en.
Resa vart jag vill och bjuda med mina bästa.
Köpa 10 års dagisplats åt Sigge.
Köpa mina meloner
Och en personlig kock och tränare

6) FEM DÅLIGA VANOR

Äter för fort
Går för fort
Festar för fort
Hm Hm Hm för fort
Allt ska gå fort

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Skratta tills jag kissar på mig med mina sjuka vänner
Vara sjuk i bollen med mina vänner
Ligga och mysa med Sigge
Ligga på en sandstrand och dricka öl med mina tjejer
Ligga

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

De gamla adidasbyxorna med knappar på sidorna, och helst såna med de färgade marijanabladen.


9) FEM FAVORITLEKSAKER:

Sigge
Vänner
Läppglans
Locktång
Klänningar

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN:

Sasha
Fester
Hellan
Sigge
Ture

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du är tamejfan underbar. Locktång och klänning. Sen adidas brallerna. Hahahahahahahah

    SvaraRadera
  2. Du är so amazing pullan! ;) Haha, "Manskroppar, och diverse delar". Löööve. ;)

    Puss snyggis

    SvaraRadera