torsdag 23 december 2010

Killing me softly

När jag trodde att febern var borta börjar den krypa sig sagta tillbaka, tack och lov är den väldigt låg. Hade en nära döden insident för en stund sen. Ligger och jäser framför tv när jag känner att kroppen börjar hetta. Alltså inte feberhetta utan någonting jag aldrig känt förut. Tänker väl inte så mycket på det förens några minuter senare då jag känner att de inte ger sig utan de blir värre och de går upp mot ansiktet och får stickningar över hela kroppen. Hettan och stickningarna skrämde mig och de kändes som att kläderna brann och de var påväg in på kroppen så den enda jag tänkte på var att få av kläderna. River av allt och ställer mig framför balkongdörren för kylan. När jag står de där i ljuset kan jag också se hur min kropp har ändrat färg. Klådan är olidlig. De ser ut som att jag legat ute i solen en hel dag och bränt sönder mig totalt. Ringer mamma när jag inte vet vad som händer och sen sjukrådgivningen.

En allergisk reaktion och jag kommer inte dö. pheu! Tydligen är mitt imunförsvar så lågt att jag får en allergisk reaktion av saffran från en lussebulle. Inga fler lussebullar för slinky under julen!

Snälla systeryster kom förbi med ett paket nudlar och en julmust också då jag inte tar mig ur sängen utan svimkänslor. Nu när jag fått i mig lite käk börjar jag känna mig normal igen! Spanks you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar