måndag 23 augusti 2010

Bästa stunden i mitt liv

Alla sa till mig att jag skulle älska det.. men jag trodde fan inte att jag skulle älska det såhär mycket.

Att hoppa fallskärm är det absolut bästa jag upplevt, och jag önska alla blev tvungen att göra det en gång i livet, helst flera. :) Tänk om jag kunde tvinga alla mina tjejer att hoppa, vilket jävla järngäng í luften alltså.. ;) Det är förmodligen säkrare än när du sätter dig och kör din bil varje dag till jobbet.. Jag sa till Rene som jag hoppa med att jag inte ens våga åka fritt fall på gröna lund, hur fan skulle jag klara detta? Han sa att det inte ens går att jämföra med en tokig karusell på grönan... och han hade så rätt. Jag fattade inte ens att jag var 4000 meter uppe i luften, att det var fritt fall i 1 minut och den minuten var den bästa i hela mitt liv.... jag förstår dom som lever för detta... känslan är verkligen obeskrivlig

När jag tog dykcert 2006 trodde jag det var det bästa jag upplevt, men detta slog allt! Hela grejen från att vara sjukt nervös och sitta på marken och se alla andra hoppa, till att själv sitta i planet 20 minuter upp med ett gäng som e likna galna själv, att se resten som hoppat 1000-tals gånger flyga ut som kottar i himlen, till att själv stå där i öppningen.. Rene säger 1, 2, 3,.. min kameraman hänger utanför och dinglar och jag blir rädd bara av att se han där ute och håller allvarligt talat på att skita på mig... "Tjejer, kommer det flygande bajskorvar från himlen så är det jag som skitit på mig".. men noo way, i loved it, jag måste vara gjord för att vara i himlen.

Jag blev förmodligen made på flygfältet, säkert nästan född och är även uppväxt där.. Min pappa har varit både divemaster, fallskärmsinstruktör och bungyjumpinstruktör. Så egentligen är det väl inga konstigheter att jag älskar detta!

Nu har jag tagit dykcert, hoppat från 4000 meter, så nästa utmaning lär ju bli bungyjump.. såå PUNKT för det.

Nog om detta, men jag säger då det.. HOPPA för fan.. say yes to life, du kommer aldrig att ångra dig.. Att utmana sig själv är de häftigaste som finns. Jag var livrädd för vatten, tog dykcert och älskar de. Jag är flyg och höjdrädd, tog ett tandemhopp och är förmodligen besatt av det nu.. DO IT, DO IT! Livet e för kort för att inte våga.. kicken man får av detta måste vara den värsta men absolut bästa... dessutom är fallskärmsgrabbarna sjukt läckra, vem vill inte ha en riktig man som vågar hoppa fallskärm, att flyga i himlen med.. ååååh så hett!

Well well well.. kameramannen har gjort den bästa filmen ever av detta äventyr, 4 minuter lång, och jag blir nästan rädd när jag ser den och snurrarna bland molnen!Jag börjar med att säga "Hej bloggen".. Sen e jag iofs totalt stum typ och kan inte ett enda engelskt ord.. men den åker upp när jag fattar hur man får in den på datorn..

LOVE, Jojjsman!

Frugan och jag är laddad för roadtrip till flygfältet

Fett med hunkar

Jag var inte lika coollugn som jag såg ut

Världens bästa tjejer

Sådan far, sådan dotter




Jojjsman med grabbarna

Fett nervöst

Här höll jag på skita knäck, när jag såg resten flyga ut ur planet


Vad gör vi, nu kör vi
Fett snygga kinder



Snurr



Lovar att jag var kär i livet här

Jag och Rene





Trodde aldrig jag skulle säga det: men var tyvärr på marken igen

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig gumman! :) Jag hade aldrig vågat.. Du får berätta mer när vi ses och jag hoppas att det blir SNART! Det hade varit grymt kul om man hade fått varit med och kollat när du kom ner ju! :p

    Pussss

    SvaraRadera
  2. Jag är så sjukt stolt över dig sis! hade aldrig vågat och jag är ändå en tuffing ;P
    Önskar att jag hade varit där! love you<3

    SvaraRadera