tisdag 10 augusti 2010

Hat

Idag ska jag prata om hat. Hat har jag fått känna på idag och känner de fortfarande och kommer nog alltid att känna de.

Jag hatar läkare och sjuksköterskor.
Om vi ska börja med sjuksköterskor så ska ni inte gnälla över er lön. Ni är totalt värdelösa och får vad ni förtjärnar om inte för mycket till och med, nu pratar vi lön. skyll er själva att ni väljer en utbildning som ni får betala av för resten av era liv och förhoppningsvis så får era barn ta över lånet efter att ni dött en plågsam död eftersom era arbetkamrater tyvärr inte kan hjälpa er mer än att föreslå en ipren eller varför inte en alvedon. Hoppas ni har ett trevligare privatliv än jobb, de hoppas jag verkligen.
Läkare, aa jag finner inga ord. Skriv ut en ipren eller en alvedon till mig tack. Ni sitter däremot på en högre lön, trots allt har ni ju gått några extra år för att få kalla er läkare eller nåt sånt där lite finare. Jag har agg mot er, hat.

För de första så har sverige "fri sjukvård" alltså, blir vi sjuka ska vi kunna gå gratis för vi betalar skatt. Ska jag träffa en läkare måste jag betala 120kr, ska jag ta nåt typ av test ska jag betala 50kr, ska jag till kvinnoläkarna får jag betala 300kr? Dumma i huvudet!

Idag mådde jag skit när jag kom till jobbet. Var där ca 1 timme sen gick jag hem för hemskt illamående och varenda steg jag tog kändes de som att jag skulle svimma. Kallsvettningar pga smärtor i magen. Äta är knappt att tänka på då magen nästan sprängs varje gång.

Gick till "sjuksköterskan"(betalade 50kr)för ett urintest som visade neg(urinvägsinfektion). Inte nog med de, fick vänta i 45min tills jag var tvungen och gå och fråga om dom glömt bort mig, Den snälla tjejer som sitter där går och frågar, svaret hon får "vi väntar på hennes urinprover". SOM JAG INTE ENS VARIT OCH TAGIT! Drar tillslut min livshistoria om magont. Nu på slutet, 3 månader med smärtor till och från, vill spy varje gång jag stoppar in nåt i munnen, ÄTER INTE laktos vilket jag säger. Kärringen avslutar med att jag ska nog testa att INTE ÄTA laktos, de är nog de de beror på. Dum i huvudet? Skulle tro de, lyssnade hon ens en sekund på vad jag precis suttit och sagt?
Ska gå till kvinnoläkarna tycker kärringen och är allt fint där får jag komma tillbaka om jag inte känner mig bättre och träffa en läkare. Okwj? Har ni något nummer jag kan ringa? "Nja de kan du nog hitta på internet". Tro de eller ej, djävulen ville inte ge mig ett telefonnummer? Hopplösa satmara.

Har varit hos dessa handikappade människor 4ggr de senaste 3månaderna och försökt fått hjälp. Betalat för varje gång. VARJE gång får jag dra min livshistoria om magont(som dom har papper på) sen jag varit liten och. VARJE gång nämner dom laktosintoleranf fast jag inte ens äter något som innehåller laktos. VARJE gång har jag sagt att jag inte äter produkter som innehåller laktos.

Går till apoteket för att tro att dom kan någonting, de finns ju faktiskt också en speciell utbildning för detta yrke. Frågar efter några tabletter som kanske kan hjälpa mig(min mamma nämnde några tabletter som hjälpt henne som jag inte kom ihåg namnet på). Apotekaren ser ut som ett frågetecken och ruskar på huvudet. "Du kan ju ta vanliga värktabletter och sen gå till läkaren och be om hjälp, undviker du laktos?" Den här stackars saten som säkert betalat mycket pengar för sin utbildning var jag bara tvungen att vara trevlig mot och inte hata. Trotts allt inte hennes fel, har inget agg mot dig. Men gissa om de kokade inom mig, gissa om jag egentligen bara ville lägga mig ner och skrika och sparka sönder allt jag såg. Men jag tog min cykel och cyklade hem.
På hemvägen ville jag göra en sån här vanlig cyklist grej. "Köra ut i vägen och lyckas bli påkörd och tycka att bilisten får skylla sig själv" men den som drabbas mest av de är ju jag själv. Så jag tog mig hem oskadd.

Nu sitter jag här och skriver ett hatbrev till alla världens sjuksköterskor och läkare. JAG HATAR ER!
Hoppas ni har skulder för livet. SKYLL ER SJÄLVA! Ni går värdelösa utbildningar. SKYLL ER SJÄLVA! Vilken svensk vet INTE att de finns ipren och alvedon?! Vilken svensk har inte provat de skitmånga gånger!

FUCK OF AND DIE! / Link

1 kommentar:

  1. jag jäser på inlägget. Synd att de är pantade bara. PÖSSSELIPÖSSS

    SvaraRadera