torsdag 13 januari 2011

Dag 4 är gjord och vi fick gå lös på varandra. Naturlig make stod på menyn. Gissa om de är svårt! Jag kan mitt ansikte utan och innan, de är en sak. Nu ska jag lära mig olika hela tiden. Det är svååårt! Vår rektor sa första dagen. Ni tror alla att ni har koll och kan. Well well ni kommer få lära er mycket. Och så rätt hon hade. Kan väl säga som så att självförtroendet inte är megahögt just nu och när jag sminkar ser de ut som när en bebis för första gången ritat en teckning. Men men de var bara första dagen så de är bara att bita ihop och tro på sig själv. Jag ska hitta någon stackars jävel som jag ska öva allt på.

Iaf så får jag lära mig helt nya tekniker och de är väldigt intressat. Ingen makeup artist är den andra lik skulle jag vilja säga. Alla har vi vår egen stil och teknik.. och jag är avundsjuk på alla. Jag vill ha allas stil och teknik. Det ska bli en mycket intressant vår!

Foundation tips: Grunden är viktigast i ansiktet. Du ska hitta en foundation så lik din egen att du bara behöver lägga ut den på vissa delar i ansiktet för att jämna ut toner. Den ska alltså var helt din egen hudfärg som är frampå halsen. Alltså inte på sidan av halsen som jag lärt mig hittills... på framsidan. Pudret som du lägger ovanpå foundationet ska vara ljusare. FÖR att när de båda färgerna möter varandra kommer de få rätt ton. Jag själv och jag vet att många andra väljer ett mörkare puder för att man känner sig blek.. fel fel fel. Och alla vet vi ju hur osnyggt de är med en vit hals och brunt ansikte.

Utan en bra grund kan vilken snygg ögonmake se bedrövlig ut. De kan inte bli bra utan en fantastisk grund.:)



Imorgon är de fredag och då ska jag iväg med tjicksen på en ny sportbar som öppnar. Gratis mat för oss. Wop wop. De ska bli kul! Även en bokad promenad på Djurgården på lördag! Spännande. man har ju hört att de ska vara fint där!

/S

1 kommentar:

  1. Wihoo äntligen har jag gjort något rätt! =) mitt puder är blekare än min foundation! Haha fast kanske inte jag som ska ta åt mig äran när det var en tjej på MUS som sa att jag skulle ha det! =)

    SvaraRadera