onsdag 26 januari 2011

Dagen började i hälsans tecken, rundades in i ohälsans och avslutades i hälsans!

Vi har hälsovecka på Karlavägen, idag gick jag och tjejerna på en av lunchföreläsningar med en snubbe, som jag glömt namnet på.. och det var tametusan den bästa föreläsaren jag lyssnat på! I en timme satt vi i hans värld.

Vi lärde oss bland annat att äta frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en bantande prinsessa! Att 60% av de som försöker bestiga mount everest aldrig kommer ner levande igen. Att mellan 12 och 5 på natten så repareras din kropp om du sover. Att individer på fängelser äter mest socker. Att den bästa mamman är den som även gett sig själv egen tid. Att barn på ett barnhem i Ryssland dog i brist på kärlek, utom en flicka som sov i ett hörn vid ett fönster som varje natt fick en kram och uppmärksamhet ifrån nattsköterskan. Viktigast av allt var att ta vara på sina vänner och aldrig glömma att uppskatta dem.

Detta var en väldigt dålig sammanfattning, men gud så mycket ja lärde mig om kroppen och hälsan och de viktiga i livet!



Det bjöds på jordgubbsdrinkar och goda mackor, kändes inte helt hälsosamma, men aj så gott, och små goodiebags från apoteket.. dagen slutade i ohälsans tecken med to mkt jobb och to mkt stress. Därför passade en promenad med Sigvar utmärkt när jag kom hem så dagen rundades ändå av i hälsans tecken..... och kärlekens.

Igår mötte jag Johan Rehnborg påväg hem från jobbet och jag var på väg att glömma bort att det inte var grillmästaren på Solsidan... ville så gärna mojja: din gamla stjärtryttare!

Nu ska ja fortsätta min "ta hand om mig själv kväll" och hoppas att det kan vara fredag imorgon när ja vaknar istället för torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar